Logopeda
Przedszkole współpracuje w logopedą - Panią Natalią Kamieniecką oraz Panią Martyną Witoś
mgr Natalia Kamieniecka
Godziny pracy logopedy:
Wtorek 7:30 - 13:00
Środa 8:00 - 13:30
Czwartek 9:00 - 14:00
Grupy: Muszelki, Rybki, Żółwiki, Delfinki, Pingwinki
mgr Martyna Witoś
Godziny pracy logopedy:
Wtorek 8:00 - 13:30
Środa 12:00 - 15:00
Czwartek 8:00 - 13:30
Grupy: Gwiazdeczki, Krabiki, Ośmiorniczki, Krokodylki
W naszym przedszkolu prowadzona jest innowacja logopedyczna - LOGOPRYMKI
Innowacja „Logoprymki w świecie mowy – rozwijanie funkcji prymarnych” została opracowana w celu poprawy funkcjonowania dzieci w zakresie rozwoju czynności prymarnych i artykulacji, a także dla zwiększenia oddziaływań terapeutycznych, mających na celu skorygowanie lub usprawnienie przebiegu funkcji prymarnych u dzieci, jak też zapobieganiu występowania odstępstw od normy w tym zakresie.
GŁÓWNYM CELEM INNOWACJI jest usprawnienie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z poprawą rozwoju i przebiegu czynności prymarnych.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Kształtowanie u dzieci oddychania torem nosowym,
- Wywołanie i utrwalenie prawidłowej pozycji spoczynkowej języka,
- Poprawa sposobu połykania,
- Normalizacja napięcia mięśni mimicznych,
- Poprawa napięcia mięśniowego w ciele – budowanie stabilizacji centralnej,
- Zachęcenie dzieci do podejmowania aktywności ruchowych zmierzających do wzmocnienia mięśni i poprawy postawy ciała,
- Usprawnianie narządów mowy: usprawnianie mięśni języka, warg, policzków, żuchwy, podniebienia miękkiego,
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz praksji,
- Przygotowanie dzieci do wywoływania normatywnie brzmiących głosek,
- Stymulowanie narządów artykulacyjnych dzieci do prawidłowej pracy,
- Niwelowanie w grupach dzieci nieprawidłowości w zakresie gryzienia i żucia,
- Upowszechnienie wiedzy wśród rodziców i nauczycieli na temat roli funkcji prymarnych w procesie nabywania mowy i rozwoju artykulacji.
Podczas realizacji innowacji w trakcie zajęć prowadzone będzie 5 podstawowych grup ćwiczeń:
- Nauka prawidłowego toru oddechowego.
- Nauka prawidłowej pozycji spoczynkowej języka.
- Reedukacja/ stymulacja prawidłowego przebiegu procesu połykania.
- Praca na mięśniach mimicznych.
- Stymulowanie prawidłowego przebiegu czynności gryzienia i żucia.