Logopeda

Przedszkole współpracuje w logopedą  - Panią Natalią Kamieniecką oraz Panią Martyną Witoś

mgr Natalia Kamieniecka 

Godziny pracy logopedy:

Wtorek 7:30 - 13:00

Środa 8:00 - 13:30

Czwartek 9:00 - 14:00 

 

Grupy: Muszelki, Rybki, Żółwiki, Delfinki, Pingwinki

 

mgr Martyna Witoś

Godziny pracy logopedy: 

Wtorek 8:00 - 13:30

Środa 12:00 - 15:00

Czwartek 8:00 - 13:30

 

Grupy: Gwiazdeczki, Krabiki, Ośmiorniczki, Krokodylki

W naszym przedszkolu prowadzona jest innowacja logopedyczna - LOGOPRYMKI

Innowacja „Logoprymki w świecie mowy – rozwijanie funkcji prymarnych” została opracowana w celu poprawy funkcjonowania dzieci w zakresie rozwoju czynności prymarnych i artykulacji, a także dla zwiększenia oddziaływań terapeutycznych, mających na celu skorygowanie lub usprawnienie przebiegu funkcji prymarnych u dzieci, jak też zapobieganiu występowania odstępstw od normy w tym zakresie. 

GŁÓWNYM CELEM INNOWACJI jest usprawnienie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z poprawą rozwoju i przebiegu czynności prymarnych.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • Kształtowanie u dzieci oddychania torem nosowym, 
  • Wywołanie i utrwalenie prawidłowej pozycji spoczynkowej języka, 
  • Poprawa sposobu połykania,
  • Normalizacja napięcia mięśni mimicznych, 
  • Poprawa napięcia mięśniowego w ciele – budowanie stabilizacji centralnej,
  • Zachęcenie dzieci do podejmowania aktywności ruchowych zmierzających do wzmocnienia mięśni i poprawy postawy ciała,
  • Usprawnianie narządów mowy: usprawnianie mięśni języka, warg, policzków, żuchwy, podniebienia miękkiego,
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz praksji,
  • Przygotowanie dzieci do wywoływania normatywnie brzmiących głosek,
  • Stymulowanie narządów artykulacyjnych dzieci do prawidłowej pracy, 
  • Niwelowanie w grupach dzieci nieprawidłowości w zakresie gryzienia i żucia,
  • Upowszechnienie wiedzy wśród rodziców i nauczycieli na temat roli funkcji prymarnych w procesie nabywania mowy i rozwoju artykulacji.

 

Podczas realizacji innowacji w trakcie zajęć prowadzone będzie 5 podstawowych grup ćwiczeń:

  1. Nauka prawidłowego toru oddechowego.
  2. Nauka prawidłowej pozycji spoczynkowej języka.
  3. Reedukacja/ stymulacja prawidłowego przebiegu procesu połykania.
  4. Praca na mięśniach mimicznych.
  5. Stymulowanie prawidłowego przebiegu czynności gryzienia i żucia.